Buďte odlišní, buďte vidět. To je hlavní tahák, když je někde hodně firem s podobným výrobkem, je samozřejmé, že si zákazník bude vybírat podle výhod, které mu nákup přinese. Musíme tedy vždy sledovat naši konkurenci a reagovat na její chování, abychom byli lepší, nebo alespoň dostatečně odlišní. Odlišnost se cení.
Výrobek
Nejvyužívanější prostor k odlišení se. A protože se používá nejvíce, dochází zde k častému kopírování: prostě to přejmu od konkurence, u nich to funguje. Dávejte si pozor na plagiátorství i na to, aby si vás náhodou nepletli s někým jiným, pokud jste na tom hůře než konkurence, může se to zdát výhodné, avšak jakmile se stanete lepšími, bude to pro vás překážka.
Služba
To, co poskytujeme navíc za peníze, nebo bezplatně. Když to bude bezplatné, je to plus pro vás, lidé si strašlivě neradi cokoli doplácejí. V takovýchto službách se pak může objevit cokoli doplňkového od servisu, po kontaktní linku, dopravy, internetového obchodu, kamenného obchodu, přijímání reklamací, vztahy se zákazníky, ale i reagování na požadavky zákazníků, dotazování, možnost sestavení výrobku, nebo balíčku na míru a další a další, co všechno vás jen napadne.
Specialita
To, v čem budeme speciální, lišit se službami, vzhledem, nebo vybavením dokáže ve své podstatě každý, ale vymyslet něco nového a neotřelého, co nemá nikdo jiný, to už chce trochu snahy. Proto začaly firmy přemýšlet o tom, v čem mohou být odlišné, aby to nebylo podobné jako u konkurence.
Design
Odlišovat se vzhledem je veliký plus, můžete si tak budovat vlastní značku a pokud budete dostatečně úspěšní a stanete se určitým symbolem společenského statusu (jako třeba adidas, nike a pod…) zvýší se i podíl vašich stálých zákazníků, jelikož si budou zakládat na faktu, že mají věci právě od vás. Bude tím vyjádřena určitá prestiž. Nejvíce si vzhledu všímáme asi u oblečení, aut a užitkové elektroniky, ale určitě se se vzhledem pracuje a dá pracovat téměř všude.